torsdag 6 januari 2011

Snudd på?

Ännu en dag här sittandes på jobbet.
Öppnade 10:00 här idag, men gick hit tidigare så att jag hann träna axlar.
Körde ett "idiot-pass" då man börjar tungt och jobba sig ner i vikterna hela tiden utan att vila mycket mellan varje set.
Allt för att trötta ut muskeln så snabbt som möjligt för jag hade lite bråttom, ville nämligen hinna basta som jag alltid gör, sommar som vinter innan jag skulle börja jobba.



Funderat lite den senaste tiden.
Tror jag är lite snudd på galen.
Eller börjar bli?
Vet vad jag saknar.
Vet att det inte verkar gå.
Vet måste som måste göras.
Men vad gör jag?
Fortsätter drömma.
Tänka.
Fundera.
Varje dag.
Varje natt.




Tittar hela dagarna på folk som går runt omkring mig.
Känns som om man vore helt stilla i en värld som bara skyndar sig fram.



Kan ej sluta.






Bortsett ifrån allt sånt där.
Så tränar jag på hårt, hårdare än vanligt.
Har lagt om min träning rätt mycket.
Så att jag alltid fokuserar på just kontakt-punkten istället för antal reps och kilon.
Det enda jag fortfarande bara pressar hårt med vikter, är nog bänkpressen till och från, sen benpressen.
Allt annat, är ren fokus.
Märker också att det fungerar sjukt bra för just mig.



Försöker också bulka upp mig.
Väger just nu 90 pannor.
Vill upp till 100.
Men har fortfarande ådror från bröst ut på axlarna.
Armarna är täckta utav dom som vanligt, och man ser muskelfibrerna på bröstet.
Måste äta upp mig, så att det försvinner lite iaf.
Sedan innan sommaren deffa ner mig rejält.



Kommer nu också få långhelg eftersom jag jobbar idag.
Först här på gymmet, sen som Målare ikväll.






Dagens låt:





http://www.youtube.com/watch?v=7nqcL0mjMjw

9 kommentarer:

  1. Hur äre fredrik? = /
    va äre som gör att du mår dåligt..

    kram!!

    SvaraRadera
  2. Oroa dig inte Sofia.
    Jag överlever alltid vet du.
    Viking!

    SvaraRadera
  3. Vi borde prata.
    Inte så lätt när du vägrar svara på mina sms.
    Jag tror att det skett någon sorts missuppfattning?
    Rätta mig om jag har fel.
    Men jag förtjänar inte att bli ignorerad.
    Om någonting gått snett vill jag ha en förklaring, en tillsägelse om jag gjort/sagt något jag inte borde.

    Du skrev att det verkade som att jag höll mig undan, jag förstog inte från vad? Från dig? Knappast.

    SvaraRadera
  4. Hallå vännen :)
    Gör inte samma misstag igen:) Kör hårt den här gången! Vet du vad du vill ha så TA DET! Du förtjärnar det! :)
    Kul att läsa att alla går bra med träningen och jobb! <3

    SvaraRadera
  5. Lugnt.
    Jag kör alltid på och tar vad jag vill ha.

    SvaraRadera
  6. okej.. :) Ja hoppas det!
    Vill att du ska må riktigt bra.

    ring om du vill prata.

    kramar!!!

    SvaraRadera
  7. Inget att oroa sig för Sofia.

    SvaraRadera
  8. okej :)
    kul å höra om nytt jobb =) på ny plats, e ja me väldigt sugen på! så letar runt lite. hoppas de går bra för dej =)

    SvaraRadera