söndag 21 juni 2009

Jävla Söndag.

Vaknade idag, vid 10 utav ett sms från Halebop där dom skriver att det är dags att fylla på telefonen.
Halebop har som en sorts regel för att kunna ringa gratis inom Halebop nätet så måste man ha en viss summa varje månad på sitt SIM kort.
Ska dock fylla på mobilen på Onsdag.

Hursomhelst, jag vaknade till, fick en mys-galen katt över mig och var helt hundra på att det var Måndag.
Så tänkte, shit.. Skulle inte sova såhär länge, har ärenden att göra!
Reser mig upp, sitter på lite musik på datorn och gnuggar ögonen.
In på muggen, pinkar och kommer sedan ut igen till datorn och ser att det är Söndag!
Jävla skit tänkte jag.
Hade gärna velat försöka sova lite till.

Igår var jag, Mamma, Simon & Daniella ner till sthlm så dom skulle få träffa sin Farmor och kanske sin Pappa.. Som inte verkade svara.
Hade också hoppats på att träffa min Pappa som jag inte träffat på flera år..
Så ringde han runt 4 på dagen påvägen ner.. Då var han på jobbet och slutade vid 7 sa han.
Så jag ringde han igen strax innan 9 då vi var klara med att ungarna skulle få träffa sin Farmor osv men då hade han lagt sig.. Och verkade inte ha någon ork att ta sig upp en extra halvtimme för att träffa mig.
Men vad gör man..
Man kan inte få allt.

Vart mycket krångel igår.
Morsan ville åka en viss väg vi inte brukar åka, och det slutade med en rejäl omväg.
Vi tog en kort visit förbi Sara påvägen hem då Morsan behövde lite Kaffe och ville träffa Sara.

Sen kom vi tillslut hem strax efter 2.
Var helt slut då vi kom hem.


Sitter nu vid datorn.
Såg rätt nyss klart serien "Full Metal Alchemist" som jag dock sett en gång förr.
Men det måste ändå vara den bästa Animé serien någonsin!
Älskar den totalt.


Håller nu på att lagar mat, hade ingen seriös ork att ta mig upp till Willy's för att inköpa köttfärs så att jag kunde göra egna köttbullar.
Så det fick bli färdiga köttbullar, fullkornspasta och hemgjord Gräddsås.
Ni som känner mig vet att jag tycker om att laga mat och prova på nya saker.
Så idag fick det helt enkelt bli en gräddsås.
Använde mig utav ett recept jag fann på nätet, vilket inte var det bästa.
Men såsen vart väl okay efter lite om och men.



Såhär såg det ut iaf!



En enkel lunch, mycket gott!
Orkade inte fixa fram Lingonsylt och grejer.

6 kommentarer:

  1. du är så duktig på att laga mat!=)

    SvaraRadera
  2. Vem är detta då, folk som inte skriver namn :P
    Vill bli riktigt duktig på att laga mat!

    SvaraRadera
  3. du är ju det redan :)

    SvaraRadera
  4. Tack för att du hängde med igår...stort SORRY för att det inte blev som vi tänkt =(
    MEN vi kan väl åka ner en sväng bara du och jag...nu under sommaren ??
    Kramis på dig..// Mamma

    SvaraRadera
  5. Kul o följa din blogg ;P

    SvaraRadera